Karel Geenen is al jaren (sinds 2002) actief bezig met internet marketing. Karel heeft verschillende succesvolle websites gebouwd en al vele klanten geholpen met het opzetten van een succesvolle online onderneming. In 2006 begon Karel met het schrijven van blogartikelen, met als doel dat elk artikel praktisch en toepasbaar moet zijn en voor iedereen te lezen en te begrijpen.

  1. Een goede 404-pagina MOET deze elementen bevatten! (en waarom een goede 404-pagina zo belangrijk is)

    Bij praktisch iedere website (ook bij die van jou) komt het nog wel eens voor dat pagina’s om een bepaalde reden niet meer bestaan. Wanneer een bezoeker dan een dergelijke pagina bezoekt krijgen ze een zogenaamde 404-pagina te zien. Dit is natuurlijk niet goed en de kans is zeer groot dat die bezoeker op de …
    Lees verder →

    The post Een goede

    ...
  2. 4 redenen waarom Google je pagina’s niet indexeert (en hoe je dit kunt oplossen)

    Regelmatig ontvang ik mailtjes met de volgende vraag: Een tijdje geleden heb ik mijn website online gezet. Maar wanneer ik zoek in Google dan worden mijn pagina’s niet gevonden. De strekking van dit soort vragen is dus eigenlijk, Google vertoont mijn pagina’s niet. De redenen hiervoor kunnen uiteenlopend zijn, en in dit artikel ga ik …
    Lees verder →

    The

    ...
  3. Domeinnaam registreren voor Google? Niet doen!

    Op regelmatige basis spreek ik ondernemers die trots aangeven dat ze een mooie domeinnaam hebben geregistreerd en waarmee ze verwachten dat ze daar hoog mee gaan scoren in Google. Het idee erachter is dan vaak als volgt: Mijn huidige website is schoenen.nl. Echter verkoop ik ook kinderschoenen. Is het nu verstandig om de domeinnaam kinderschoenen.nl …
    Lees verder →

    The post ...

  4. Klantgerichtheid online: moeilijk hoeft het niet te zijn (maar eenvoudig is het ook niet)

    Waarschijnlijk ken je de verschillende verhalen wel van Zappos en hoe zij met klantgerichtheid omgaan (zo niet, lees deze 10 verhalen van Zappos maar eens). Praktisch elke ondernemer raakt vaak geïnspireerd door dergelijke verhalen, en probeert een dergelijke cultuur vaak ook zelf te introduceren binnen zijn of haar bedrijf. Met de nadruk op probeert, want …
    Lees

    ...
  5. Belangrijke Google update! Check of je traffic bent verloren sinds 24 september 2019.

    Eens in de zoveel tijd brengt Google een grote update uit voor wat betreft hun algoritme. Dit is altijd een spannende tijd, zeker als je veel aandacht besteedt aan je SEO. Afgelopen week heeft Google weer een dergelijke update uitgebracht, de zogenaamde Google September 2019 update. In deze blogpost lees je wat dit teweeg heeft …
    Lees verder →

    The

    ...
  6. Nofollow links op de schop + toevoeging van sponsored en user generated content atribuut

    Google heeft op 10 september bekend gemaakt dat het nofollow attribuut, wat geïntroduceerd werd in 2005, op de schop gaat (lees zeker verder wat dit voor jouw SEO betekent). Daarnaast hebben ze een 2-tal nieuwe attributen geïntroduceerd (rel=”sponsored” en rel=”ugc”) die ons het leven makkelijker moeilijker moeten maken. In de onderstaande blog gaan we hier … ...

  7. Slechts 15 minuten LinkedIn per dag

    Hoewel LinkedIn het beste sociale netwerk is voor B2B-bedrijven om te netwerken en het zeer effectief is voor het genereren van leads, is de kans groot dat je niet altijd even veel tijd hebt om te investeren in LinkedIn marketing. Of je nu een groot netwerk op LinkedIn hebt of een beginneling bent, soms zijn …
    Lees verder →

    The post ...

  8. Meer bereik met Responsive Search Ads

    De afgelopen periode krijgen steeds meer accounts de mogelijkheid om Responsive Search Ads (RSA) toe te passen. In dit artikel leg ik je graag uit wat dit soort advertenties zijn en wat hier de voordelen van zijn. Zoals gezegd is het nog niet voor alle accounts mogelijk om Responsive Search Ads toe te passen. Dit …
    Lees verder →

    The post ...

  9. 5 conversatiestarters op LinkedIn

    Veel mensen zien LinkedIn als een Social Media tool waarmee ze bereik kunnen creëren. Dit is vergelijkbaar met Facebook, waar ze content kunnen posten om mensen te inspireren en te raken. Dit is allemaal waar 😉 En… vergeet niet dat de koper zich anno 2019 zelf steeds meer oriënteert op het internet. Dat hij niet …
    Lees verder →

    The post ...

  10. 10 onmisbare Google Chrome Extensies voor elke marketeer

    Toegegeven: ik ben gek op gadgets en tools. Alles wat mijn leven makkelijker kan maken grijp ik aan. Ook in mijn werk als online marketeer. Daarom ben ik zo gek op de verschillende extensies die Google Chrome te bieden heeft. Deze browser wordt inmiddels door ruim 60% van de Nederlanders gebruikt, dus grote kans dat …
    Lees verder →

    The post ...

Alles-in-één-vergelijker en vergelijk internet, bellen en televisie.