SEOguru wil het Nederlandse en Vlaamse bedrijfsleven helder en professioneel op de hoogte brengen en houden van de mogelijkheden van moderne SEO. Iedereen die op de één of andere manier bij de ontwikkeling van websites betrokken is (websitebouwers, tekstschrijvers, managers, marketeers, docenten/studenten, etc.) moet met kennis van SEO de eigen specifieke expertise kunnen verdiepen. Verder stelt SEOguru zich ten doel om bedrijven mondiger en onafhankelijker te maken richting derden, zoals web-, marketing- en seo-bureaus.

  1. De SEO quarantaine

    Gedurende de coronacrisis ben ik, Alain Sadon – eigenaar van SEOguru, iedere werkdag een half uur online beschikbaar voor het onbezoldigd bediscussiëren van uw SEO-vragen en -ervaringen. Veel bedrijven hebben het op dit moment zwaar. Op deze manier ga ik proberen vanuit mijn quarantaine-situatie een mini-steentje bij te dragen. De bijeenkomst vindt plaats via openbare […]

    Het bericht De SEO quarantaine verscheen eerst op SEOguru.

  2. Review van Google’s Site Kit voor WordPress

    Deze maand heeft Google hun zogenaamde Site Kit gelanceerd. De Site Kit betreft een plugin voor het zo populaire WordPress-CMS. De data vanuit o.a. de Google Search Console, Google Analytics en Google Pagespeed Insights wordt door de Kit zichtbaar gemaakt binnen het administratie dashboard van het CMS. De bèta-versie was al een jaar actief, maar […]

    Het bericht Review van Google’s Site Kit voor WordPress verscheen eerst op SEOguru.

  3. Datagestuurd naar het volgende SEO-level

    Meer over het SEOguru ‘Search analytics Classification and Optimization system’ (SCO) Het afgelopen jaar heb ik een systeem ontwikkeld waarmee bedrijven die al een redelijk tot goed draaiende website hebben, onder mijn begeleiding in kunnen zetten op een serieuze stap voorwaarts in de organische vindbaarheid ervan. Via een dataclassificatie systeem worden de organische prestaties van […]

    Het bericht Datagestuurd naar het volgende SEO-level verscheen eerst op SEOguru.

  4. Handleiding SEO-vertalen voor vertalers

    Dit artikel is op 25 mei 2018 na nieuwe inzichten verder uitgebreid en aangescherpt. Afgelopen weekend heb ik een SEO training gegeven bij een vertaalbureau in Hoofddorp. Vertalers zijn tekstschrijvers, dus ik heb mijn SEO training voor tekstschrijvers als uitgangspunt genomen. Er is echter wel iets speciaals aan de hand met vertalers: natuurlijk, zij zijn […]

    Het bericht Handleiding SEO-vertalen voor vertalers verscheen eerst op SEOguru.

  5. Het ultieme SEO Search Analytics dashboard – deel2

    Handleiding voor onderbouwde metingen en verbetering van SEO-prestaties sites Dit is het tweede deel uit de serie waarin we Search Analytics-data ontsluiten vanuit de Google Search Console en via een geavanceerd dashboard kunnen presenteren en analyseren. In onderhavig deel 2 zullen we een stevige stap verder gaan dan deel 1. In deel 1 hebben we […]

    Het bericht Het ultieme SEO Search Analytics dashboard – deel2 verscheen eerst op SEOguru.

  6. Het ultieme SEO Search Analytics dashboard – deel1

    Handleiding voor onderbouwde metingen en verbetering van SEO-prestaties sites In twee delen zal ik laten zien hoe we op basis van gegevens uit de Google Search Console en uit Google Analytics relatief eenvoudig een dashboard kunnen creëren waar we alle voor SEO relevante data prachtig in beeld krijgen. Op basis van dat beeld kunnen we […]

    Het bericht Het ultieme SEO Search Analytics dashboard – deel1 verscheen eerst op SEOguru.

  7. SEO-juridische vragen (en antwoorden)

    Op het bordje van de SEO-specialist komen soms ook juridische zaken terecht. Dit kunnen inhoudelijke zaken betreffen die de SEO specialist zou kunnen meenemen tijdens de SEO-analyse, maar kunnen ook zaken zijn die de kwaliteit van het werk van de SEO-specialist zélf betreffen. Ik heb de belangrijkste vragen die ik mijn werkveld tegenkom op een rijtje gezet […]

    Het bericht SEO-juridische vragen (en antwoorden) verscheen eerst op SEOguru.

  8. SEO backlink analyse via Google Search Console en Screaming Frog

    Bij deze wil ik u, lezer, graag op de hoogte brengen van een manier waarop we de backlinks, inclusief hun belangrijkste SEO-attributen, in kaart kunnen brengen, zonder gebruik te hoeven maken van dure backlink-tools zoals die van Moz, Ahrefs of Majestic (gemiddeld 100 euro/maand). De hieronder beschreven methode werkt op basis van de gratis Google Search […]

    Het bericht SEO backlink analyse via Google Search Console en Screaming Frog verscheen eerst op SEOguru.

  9. Bedrijf en consument overgeleverd aan de SEO-goden

    Essay over de noodzaak tot verwetenschappelijking van SEO   Er is een toenemende noodzaak het vakgebied van de Search Engine Optimization (SEO) te verwetenschappelijken. Zowel de aanbieders als de afnemers van content zijn steeds afhankelijker geworden van de keuzes die zoekmachinebedrijven maken bij de volgordebepaling van de gratis, organische zoekresultaten.  Google neemt, in ieder geval […]

    Het bericht Bedrijf en consument overgeleverd aan de SEO-goden verscheen eerst op SEOguru.