Frankwatching is dé plek voor iedereen die zich bezig houdt met of interesse heeft in marketing, communicatie, social media en tech. Inhoud, kwaliteit en onafhankelijkheid boven alles; instructie, educatie, kennisdeling en inspiratie, dat zit in onze genen. Dag in dag uit, zowel online (via artikelen, webinars, vacatures en downloads) als offline (via trainingen, events en boeken).

{loadmodule mod_feed,Frank Watching}

Online trends, tips & tricks
  1. Van eendagsvlieg naar vaste klant: 6 tips voor ná de bedankpagina

    De klant centraal, dat is het devies van menig webwinkel. Toch houdt de klantreis vaak al op zodra een bestelling de deur uit is. Hoewel een aankoop in de regel wordt gezien als het einde van het verkoopproces, zou hier juist de basis moeten liggen voor een langdurige relatie. Met deze zes tips voor post-purchase […]
  2. Meer vertrouwen, interactie & conversies? Aan de slag met employee generated content

    Ik heb nog nooit zoveel kantoor- en werkgerelateerde berichten op mijn social kanalen voorbij zien komen als in de afgelopen maanden. We posten ons suf over ons werk en onze werkgever in deze #thuiswerkperiode. De medewerkers van je organisatie zijn je visitekaartje, een directe weerspiegeling van jouw bedrijf. Dit biedt kansen voor organisaties om te […]
  3. Waarom UX-writing onmisbaar is voor je website

    UX-writing: een veelgehoorde term in content-land op dit moment. Maar wat houdt het precies in? Wat maakt een UX-copywriter anders dan een ‘gewone’ copywriter? In deze blog duik ik in deze nieuwe term en laat ik je zien waarom je niet zonder een UX-writer kunt. UX-writing: de gebruikerservaring verbeteren met goed doordachte copy Zoals de […]
  4. Instagram Reels nu ook in Nederland: zo maak je je eerste video

    De nieuwe feature van Instagram, Reels, is eindelijk beschikbaar! Het concept is simpel. Instagram Reels biedt je de mogelijkheid een video te editen en te voorzien van leuke effecten en muziek. Je kunt de Reel vervolgens op je Instagram-account delen. Klinkt het concept je bekend in de oren? Dat is niet zo vreemd! De nieuwe […]
  5. Het geheim van goede storytelling: stop met praten, start met luisteren

    Storytelling draait niet om de beste producten en diensten, maar om de ervaringen, emoties en wijsheden van échte mensen. Hoe krijg je gericht die verhalen binnen en buiten je organisatie boven water? “Door storylistening“, zegt content- en storytellingspecialist Cor Hospes. “Als je goed, actief en empathisch luistert, hoor je niet alleen meer, maar is je […]
  6. Copywriting & conversie: neem de lezer mee in je eigen enthousiasme

    Copywriting is een vak apart, maar met de juiste teksten kun jij je onderscheiden van de gemiddelde verkoper. Het is de kunst je bezoeker te overtuigen en dat doe je met emoties. Verwerk jouw enthousiasme in je teksten en maak je potentiële kopers net zo enthousiast! Meer sales door een goede basis Door doeltreffende copywriting […]
  7. Traffic vanaf dark social groeit, dat vraagt om strategie

    Meetbaarheid. Dat is een van de belangrijkste pilaren onder een (digitale) marketingstrategie. We meten, testen en ‘hacken’ onszelf naar een succesvolle campagne. Toch hebben we een enorme blinde vlek: dark social. Dit type verkeer wordt in de komende periode een van de grootste uitdagingen voor marketeers wereldwijd. Het neemt toe in gebruik en het is […]
  8. Succesvol datagedreven werken? Dit moet je aan- & afleren

    Van nieuwe mogelijkheden worden mensen enthousiast én huiverig. Dat zien we ook rond datagedreven werken en digitalisering. Berichtgeving is jubelend over wat er mogelijk wordt en ‘zelfs al kan’ óf staat bol van de wantrouwige hyperbolen. De waarheid ligt in het midden, zeker rond maatschappelijke opgaven. In elk geval is een transitie naar datagedreven werken […]
  9. Meer omzet met Google’s smart bidding-algoritme [7 concrete tips]

    Behaal je als SEA-specialist niet de juiste resultaten met slimme biedstrategieën in Google Ads? In dit artikel geef ik 7 concrete tips over hoe jij ook je SEA-performance kunt verbeteren door slim om te gaan met het algoritme. “Smart bidding werkt niet”, “Google wil je geld pakken” of “ik wil niet alle controle uit handen […]
  10. Continu scoren met contentklassiekers [checklist & schrijftips]

    Ben je het zat om je bezoekersstatistieken van week tot week op en neer te zien stuiteren? Stoppen je blogberichten na een dag of twee met het binnenhalen van nieuwe lezers? Voelt het alsof je op het hamsterwiel van de contentcreatie mee rent? Waarschijnlijk heeft je content een ‘eeuwig relevant’ label nodig. Content met zo’n […]